Korridorssnacket skvallrar om att eDelegationens sekreterare, Mr D, inte bara har fullt upp att styra upp konsulterna utan även lägger sin arbetstid på att förbereda för delegationens rekryteringar.

I juni yppade ju Mr D att det kanske möjligen skulle bli aktuellt med rekryteringar till hösten.

Jag har självklart begärt ut eventuella allmänna handlingar i rekryteringsprocessen, men några sådana finns inte (ännu, reds anm) enligt Mr D.

Efter detta nedslående svar ställde jag istället några frågor och hoppas på att Mr D vaknat på rätt sida och svarar. Några frågor är mina egna, andra är ställda till mig av trogna bloggläsare. Följande frågor ställdes till eDelegationen idag 25/8:

  1. Hur ser rekryteringsprocessen ut?
  2. Vilka typer av kompetenser ska rekryteras?
  3. Hur stort är kansliet tänkt att bli?
  4. Kommer det att tillsättas en kanslichef?
  5. Avser delegationen kontakta de fackliga ombuden vid rekryteringar för att erbjuda företrädesrätt till tidigare Verva-anställda?

Tycker du att det är fler frågor som bör ställas till eDelegationen rörande rekryteringen eller något annat, tipsa mig så kan jag ställa frågan och publicera svaret! Jag och Mr D och ju typ bundisar numera… 😉

